Kayıtlar

Aralık, 2007 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Ve Sonuda Açıklandı..

Resim

Açıklanmadı gitti...

Şu sınav sonucu bi açıklanmadı gitti. Cevap anahtarı çıkarsınlar diye erlere verdilerse yandık :) Aslında çok kolay bu iş beni sabahlara kadar ayakta boş boş beklettiler ha açıklandı ha açıklancak diye oysa beni erken alsalar 2 gün askere ben çoktaaaann girmiştim bütün sınav sonuçlarını. Herkes paşa paşa 11 de birliğinde olurdu. Şimdi açıklayacaklar pazartesi günü zaten bayram yaklaşıyor. Yakın yer çıksa otobüs bileti bulamazsın uzak yer çıksa uçak bileti bulamazsın yandık yani.Kara deniz çıksa bana ne kebap olur eniştemin yanında giderim paşalar gibi. İlla geç gidip dayak atacaklar bize ondan sonra askeri mahkemeye sonrada doğruca disko. Haydaaa oldumu şimdi :)

Oysa ne kolay sitedeki sayfada 317 yi 319, Ağustosuda Aralık yapacaklar bitti gitti bu kadar bu iş .. Bu da mehtap sıkıştırması olsa gerek. Askere almadan sinir küpü yaptılar beni :)

Aday numaram 35484 bakan olursa haber versin.

Öğretmen - Öğrenci Diyalogları

Din Dersi Esnasında

-Çocuklar, kıyamet cuma günü şafak vaktinde olacaktır.
- Ama hocam nereye göre şafak vakti? Bizde şafak vaktiyken diğer tarafta gece oluyor..
- Numaran kaçtı senin?
- Ne oldu ki hocam?
- Çok güzel soru sordun 5 vericem..Cevabını bende bilmiyorum.
Arapça bilenler el kaldırsın…(sadece 1 kişi el kaldırır…)
- Afferim kızım Ayşeeee… Siz niye bilmiyonuz? Nasıl dua ediyonuzzz?
- Hocam ben Türkçe dua ediyorum.
- Olmaazzz! Arapça edicen! Türkçe kabul olmaaazzz!
- Niye hocam, Allah Türkçe bilmiyo mu?
- Haaşaaaa! Sümmee haaaaşaaaa!!!
- Çocuklarım eğer Dünya Güneşe 1 cm. yakın olsaydı her yer erir, eğer 1 cm uzak olsaydı her taraf donar ve yaşayamazdık…. Allah´ın olduğunu bundan anlayabiliriz.
- Eee iyi de hocam Dünya Güneşe 18 ocakta yakınlaşır 21 Haziranda da uzaklaşır.. Hem de 1 cm değil yaklaşık 2 milyon kilometre… Eeee hiçbir şey olmuyor…
- İşte bu da Allah ´ın bir mucizesidir evladım… Otur.. Laubali, ukala…

Cemil rezil ettin beni aleme

Satrançı bana öğreten arkadaşın adıdır Cemil. Lise yıllarında kendisi sınıfın usta satrançılarından biriydi. Güzel oyunlar çıkartırdık kendisiyle. Bazen dersin ortasında kaçamak satranç oynardık bazende bütün öğle tatilini ve etütlerimizi satranç oynayarak geçirirdik. Kendisine çakal diye hitap ederdik. satranç oynarken yapmadığı çakallık kalmazdı. Oyunu bana eksik öğreterek nice yılar sonra bir çakallığı daha çıktı ortaya :) Ulen Cemil ne adamsın yav. Cemile suç atmayalım şimdi eşşeklik bizde bide sen geçir kuralları gözden ne var yani...

Ne oldu Fatih neden bahsediyorsun diyeceksiniz. Şundan bahsediyorum. Önceki yazılarımdan birinde Battle Chees programıyla satranç oynadığımı ama oyunlardan birinde programın hile yaptığını savunuyordum. Öyle savunuyordum ki videosunu YouTuba ekleyerek programı rezil edeceğimi bile öne sürmüştüm. Ama nerden bileyim kendimi rezil edeceğimi. Hamle kurallar içerisinde varmışta biz bilmiyormuşuz. Programa 7.levela kadar 2 maç verdim sadece uyuzluk olsun d…

Google Docs öğrencinin can simidi

Resim
Eğitim bölümünde formasyon aldığımız yıllarda günümüzün çoğunu projemizi tamamlamak, ders sunumunu hazırlamakla geçirdiğimiz için bill amcanın ofis uygulamalarına çok işimiz düşüyordu. Tamamlayamadığımız sunumumuza okulda devam etmek istediğimizde ise fellik fellik ofis olan bir bilgisayar arıyorduk. Ama bulamıyorduk çünkü Marmara Üniversitesi'nde okuyorduk. Üniversitemiz her işimize kolaylık getirmediği gibi bu işimize de kolaylık getirmesini doğal olarak beklemiyorduk. Şu an 2. bil.lab açılmış onda da her hangi bir ofis uygulaması bulamadım. Kütüphane bilgisayarlarında ki OpenOffice'de kaldırılmış derken tam o sırada Google imdada yetişiyordu.

Google'ın Docs sitesinden bahsetmek istiyorum. Yeni bir sunum, excel veya word dosyası oluşturmak veya var olan bir dosyayı düzenlemek, yeniden tasarlamak istiyorsanız ve kullandığınız bilgisayarda herhangi bir ofis uygulamasının tozu bile yoksa Google Docs sizin için tam biçilmiş kaftan.

Hali hazırda bir Google kullanıcısı iseniz v…

Anı Yakalamak

Resim
National Geografic Fotoğrafçısının çektiği bir fotoğraf, anı yakalamak bu olsa gerek...

Yoruma gerek yok!

Resim

Evet eziyet başladı.

Sınav yerine geldik. 2517 sıra numarası aldık. Henüz 1100 lerden alım yapıyorlar. Asker arkadaş saat 2 gibi burda ol dedi. Etrafta vakit geçirecek hiç bir yer yok. Tuzla merkez geldik mecbur. İşte böyle haber yazarak vakit doldurmaya çalışıyoruz. Dördüncümüz yokki okey atalım. Vakit geçmiyorç. Anlaşılan akşam edicez burda...

Adres konusunu iyi araştıramamışım anlaşılan.  Derse geldiğim yere çok yakınmış. Haydarpaşadan trenle gelmek en mantıklı yol olurmuş. Zira tren istasyonundan sınav yeri daha yakınmış. Otobüsle gelenler biraz yürümek zorunda kalacaklar..

Bu gün sınav günü

Resim
Her zaman ki gibi uyku tutmadı ve yine ayaktayım. Askerlik günlerinin yaklaştığı şu günlerde gayet relaks bir şekilde bitirmem gereken tasarımlarla uğraşıyorum gecenin bu vakti. Malum askerde biraz para lazım asker harçlığı çıkartıyoruz :) Arkadaşların tavsiyesi ile sınava ikinci gün gidiyorum. Arkadaşlar erken gitmem konusunda uyardılar. Saat 5 te yola çıksam bile saat 7 de tuzlada olurum ve gittiğimde önümde muhtemelen yine bir kalabalıkla karşılaşıcam. Umarım bir günde biter bu sınav stresi :) Saat 4 gidicezde nereye gidicez. Bi araştıralım dedik. Benim gibi ilk kez gidecekler için adres araştırması yaptım.

Avrupa yakasından gidecekler için 500 ES ve 500 T halk otobüsleri ile eğitim okuluna gidebilirsiniz.

Gideceğimiz yere piyade eğitim komutanlığının resmi sitesindeki haritadan bir bakalım.

Bir de engin bilgiye sahip Google amca nasıl göstermiş ordan bakalım.

Daha Büyük Haritayı Görüntüle
Piyade okul komutanlıği ile ilgili arama sonucuna googledan ulaşmak için buraya tıklatın. Bu ko…

Kendine güvenmek nedir?

Her insanın kendisine güven ve güvensizlik duyduğu genel bir tutumu, yaşama bakışı vardır. Kendine güven, insanın kendisi hakkında olumlu ama gerçekçi tutumda olmasıdır. İnsanlar yaşamlarının bazı alanlarında (akademik çalışma, atletizm, vb.) kendilerine fazla güvenirken, diğer bazı alanlarda (bedensel görünüm, sosyal ilişkiler, vb.) fazla güven duymayabilirler. Kendine güven kişiye yaşamım denetimimde duygusu verir. Bu duygu yine de insanın her şeyi yapabileceği değil, beklentilerin gerçekçi tutulduğu anlamına gelir. Güvenli insanlar, bazı beklentileri gerçekleşmese bile, kendilerini kabul etmeyi ve olumlu düşünmeyi sürdürürler. Güvensiz kişilerin, kendilerine ilişkin duyguları başkalarına ve onlardan alacakları onaya bağlıdır. Başarılı değil başarısız olmayı bekler ve o korkuyla, risk almaktan kaçınırlar. Kendilerine düşük değer biçerler, kendilerine söylenen olumlu sözleri görmezden gelir ya da dikkate almazlar. Oysa, kendine güveni olan kişiler, kendi yeteneklerine güvendiklerinde…

Doğan CÜCELOĞLU´ndan bir yazı

Doğan Cüceloğlu: Arkadaşlar, aranızda ölümcül hastalığı olan var mı?

Bir Katılımcı: Hocam Allah´a Şükür bildiğimiz kadarıyla yok.
Cüceloğlu: Ne güzel! Peki, bana, istisnasız tüm insanların, yani altı milyar insanın da başına geleceği garanti
bir şey söyler misiniz?
Cevap: (neredeyse otomatik olarak çıkar: ÖLÜM

Cüceloğlu: Gerçekten de ölüm tüm insanların başına geleceği kaçınılmaz olan tek şeydir.
Doğum da tüm insanların başına kesinlikle gelmiştir ama bundan sonra başa gelmesi kesin olan tek şey
ölümdür. Başka hiçbir şey insanların tümünün başına gelmeyecektir. Peki, madem öleceğimiz garanti, bu
benim ölümcül bir hastalığım olduğunu göstermez mi?
Katılımcılar: (Burada sessizce, başlarıyla onaylamaya başlarlar)

Cüceloğlu: Öleceğim belli ise , benim ölümcül bir hastalığım olduğuda açıktır...
Peki, ne zaman öleceğimizi biliyor muyuz?
Katılımcılar: Hayır

Cüceloğlu: Bu saniye içinde olma olasılığı var mı?
Bir Katılımcı: Evet var.

Cüceloğlu: Ya Yarın ?
Bir Katılımcı: Evet.
Cüceloğlu: Ya 30 yıl sonra?
Bir Kat…